Sunday, April 25, 2010

Al-Fatihah~


assalamualaikum.

hari selasa hari tu, 20/4/10..pak om or the real name is mohsan..pergi menyahut seruan ilahi..to his family bersabarlah..

Rasulullah SAW bersabda: “Sungguh ajaib keadaan orang beriman, sesungguhnya semua urusan mereka berada dalam keadaan baik. Dan tiada yang memperolehi keadaan ini melainkan orang yang beriman sahaja. Sekiranya dia dianugerahkan sesuatu, dia bersyukur. Maka jadilah anugerah itu baik untuknya. Sekiranya dia ditimpa musibah, dia bersabar. Maka jadilah musibah itu baik untuknya” Hadith riwayat Muslim.

and ini adalah satu ujian..

"Demi sesungguhnya! Kami akan menguji kamu dengan sedikit perasaan takut (kepada musuh) dan (dengan merasai) kelaparan dan (dengan berlakunya) kekurangan dari harta benda dan jiwa serta hasil tanaman dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar. (155) (Iaitu) orang-orang yang apabila mereka ditimpa oleh sesuatu kesusahan, mereka berkata: Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali."
(Baqarah : 155-156)

and dah banyak kali Allah ulang dalam Quran..'setiap yang hidup pasti merasai mati'..

and kita kena yakin yang akan ada something yang lebih baik lepas ini..life must go on..ok?

"So, verily, with every difficulty, there is relief: (5) Verily with every difficulty there is relief." (Insyirah : 5-6)

"there are always a beauty in tragedy"

Al-Fatihah~

No comments:

Post a Comment